jump to navigation

Mammas Middag 18 april, 2010

Posted by huvudveck in Nära och kära.
Tags: , ,
trackback

Igår så var vi och åt upp kärestans 50-årspresent. Dottern skulle gör middagen och äldste sonen desserten. Vi var kallade till klockan 16,00 och vi klarade det nästan (missade med 4 minuter). Jag skall hoppa över mer text utan låta er med ögat avnjuta rätterna som vi verkligen njöt av. Jag kommer inte ihåg vad rätterna hette utan jag koncentrerade mig på att njuta vilket jag gjorde fullt ut. I och med att det var buffe så kunde man, och gjorde, äta tills man inte kunde mer. Det gick så långt att äldste sonen menade på att vi skulle spara en del utrymme för desserten. Är det någon som vill ha recept eller kontakt med kocken så hänvisar jag till MATIKVADRAT.  Här kommer bilderna.

Desserten var i alla fall Cheesecake. Övriga saknar nog specifika namn eftersom dottern hittade på dem igår.

Nu skall jag ut i trädgården igen för att senare idag söka jobb med yngste sonen. Senare skall jag börja på med administrationen av kärestans företag. Skönt med helger, eller hur?

Kommentarer»

1. matikvadrat - 18 april, 2010

namn finns ju, jag la ju upp menyn på bloggen i förrgår :)
Kul att maten uppskattades :)

2. Jayne - 18 april, 2010

mmmmm,,, Vi skulle ju dessutom ha hunnit inom till er igår. Men klockan sprang och vi försökte hinna ifatt…..Vardagsmotion?
Nu sitter jag i 5 minuter, egentid…och huvudet börjar värka. (typiskt). Sen bär det hem till svärföräldrar, nå slipper fixa mat!
Det var denna helgen…wooohooooo… En helg utan någon planering alls..JA DET ska jag önska mig när jag fyller år.

3. Födelsedagsmiddag för Mamma « Matikvadrat - 18 april, 2010

[...] har också skrivit om middagen på sin blogg, han verkar [...]


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

